Korisne informacije krstarenje

Odijevanje

Za brod i izlete preporučujemo udobnu, ležernu odjeću. Za neformalne večeri preporučujemo ljetne haljine za dame te lagani sako za gospodu, dok je za gala večeri i posebne zabave potrebno pripremiti formalniju odjeću – predlažemo tamno odijelo za gospodu i večernju haljinu za dame. Preporučujemo da imate pri ruci pulover ili šal zbog temperaturnih razlika između klimatiziranih i otvorenih prostora. Za izlete koji uključuju posjet vjerskim ustanovama, preporučujemo prikladno odijevanje (prekrivena koljena i ramena, zatvorene majice).

Tijekom krstarenja, ovisno o broju noćenja, postoji određen broj formalnih/gala večera te Smart Casual večera za koje je potrebna prikladna odjeća:

Odijevanje - broj večeri (odnos smart casual – formalne večeri)

Dužina krstarenja:

  • 4-noći = 3 smart casual večeri, 1 gala večera
  • 5- noći = 4 smart casual večeri, 1 gala večera
  • 6- noći = 5 smart casual večeri, 1 gala večera
  • 7- noći = 6 smart casual večeri, 1 gala večera
  • 8- noći = 6 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 9- noći = 7 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 10- noći = 8 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 11- noći = 9 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 12- noći = 10 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 13- noći = 11 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 14- noći = 12 smart casual večeri, 2 gala večere
  • 15- noći = 13 smart casual večeri, 2 gala večere

Smart Casual

Dame: suknje ili hlače kombinirane sa košuljama ili puloverima
Dame: suknje ili hlače kombinirane sa košuljama ili puloverima
Napomena: T-shirts, kupaći kostimi, ogrtači, sportska odjeća (trenirke, topovi...) kao i kape te odjeća za bazen nisu dozvoljene za ulazak u niti jedan od glavnih restorana.

Formalne večere - gala večere

Dame: koktel ili večernje haljine
Gospoda: odijelo

Prtljaga

Prilikom predaje prtljage, na ukrcaju ista treba biti označena etiketom/privjeskom koje ćete dobiti prije ukrcaja ili uz putne dokumente. Noć prije iskrcaja s broda prtljagu je potrebno spakirati i ostaviti ispred vaše kabine. Svakako sa sobom ponesite i ručnu prtljagu u koju ćete ostaviti osobne stvari potrebne za zadnje noćenje. Ne zaboravite ponijeti dokumente, lijekove, zaštitne kreme, sunčane naočale, kupaći kostim i sportsku obuću.

Ukrcaj

Počinje u vrijeme označeno na karti – putnom dokumentu / voucheru. Na dan ukrcaja mora se obaviti sljedeće: predati prethodno označenu prtljagu (ime, prezime, broj kabine, naziv broda, datum i luku ukrcaja – dobivate u dokumentima koje šaljemo), uručiti prtljagu nosačima zaduženim da je prenesu u vašu brodsku kabinu, prijaviti se na check-in šalter radi provjere putnih karata i putnih isprava, eventualno registrirati kreditnu karticu (ako ste se odlučili na takav način plaćanja brodskog računa). Po dolasku na brod biti će vam uručena brodska magnetska kartica (cruise card), koju ćete na brodu koristiti pri kupnji robe i izvanpansionskih usluga i koja ujedno služi kao ključ kabine te kao isprava prilikom iskrcaja/ukrcaja na brod. Budući da putovnica mora ostati na brodu ako niste iz zemlje Europske Unije, osoblje će vam dostaviti kopiju putovnice u vašu kabinu. O specifičnostima ulaska u određene zemlje poput Tunisa i Egipta bit ćete obaviješteni na brodu. Prije primitka brodske kartice registrirat ćete svoju kreditnu karticu (ili položiti eure, jer na brodu vrijedi Cashless System (sustav bezgotovinskog plaćanja), osim u kockarnici. Kada za vrijeme krstarenja troškovi dosegnu iznos depozita u gotovini, od gosta se traži da ostavi novi depozit. Elektroničke kartice (Maestro, Visa Electron) se ne primaju.

Na brodu će vas uslužno osoblje uputiti da vaše kabine. Po dolasku na brod možete ručati u self-service restoranu. Vaša prtljaga će vas čekati ispred vaše kabine, a vrijeme dostave prtljage ispred kabine ovisi o vremenu ukrcaja. Ako putujete zrakoplovom, trošak za eventualni višak kilograma prtljage snosite sami. Prtljaga putuje na rizik putnika, a brodar ni u kom slučaju nije odgovoran za gubitak ili oštećenje prtljage.

Osobe s posebnim potrebama

Svaki brod ima nekoliko posebno opremljenih kabina za osobe s posebnim potrebama. Molimo da prilikom krstarenja, prema potrebi, zatražite te kabine, kao i prilikom rezervacije transfera. Ljubazno osoblje učinit će sve da transfer, ukrcaj/iskrcaj te boravak na brodu proteknu u najboljem redu i ostanu u lijepom sjećanju. Obratite nam se s povjerenjem!

Putne isprave, vize, cijepljenje

Svaki putnik treba imati valjanu putovnicu. U protivnom ukrcaj na brod neće biti moguć kao ni povrat novca uplaćenog za krstarenje. Svakako se raspitajte na prodajnom mjestu i/ili u lokalnom konzulatu o mogućoj neophodnosti vize. U slučaju nedostatka vize mogu se plaćati novčane kazne i/ili se putniku neće dozvoliti odlazak na obalu u određenim lukama. Raspitajte se kod putničkog agenta ili kod sanitarnog inspektorata o mogućim obveznim ili preporučenim cijepljenjima prije odlaska u određene zemlje.

Vaša sigurnost

Preporučujemo da na putovanje nosite pojas za novac, male torbice uz tijelo ili slično, a kreditne kartice i dokumente rasporedite na više različitih mjesta. Uputno je imati kopije putovnica - naravno odvojene od originala.

Brodska uslužna pristojba (napojnice) - brodar MSC Cruises

Za vrijeme vašeg krstarenja po cijelom ćete brodu susretati osoblje koje će vam pružati izvanrednu uslugu. Podršku im daje jednako veliki broj zaposlenika i posade koji marljivo radi iza kulisa, kako bi svaki trenutak vašeg putovanja bio užitak. MSC Cruises će iz praktičnih razloga automatski dodati dnevnu pristojbu za navedene usluge vašem računu, na temelju itinerera koji ste odabrali i broja dana tijekom kojih su usluge stvarno i pružene. Svrha hotelske uslužne pristojbe je zajamčiti održavanje najviših standarda kvalitete usluge našim gostima. Dnevni iznosi koji su navedeni u nastavku izračunati su s obzirom na to i ne mogu se mijenjati. Međutim, ako budete htjeli eliminirati bilo koju od dnevnih hotelskih uslužnih pristojbi u nevjerojatnom slučaju da ne primite zadovoljavajuću uslugu, to možete i učiniti, tako što ćete se obratiti voditelju odnosa s gostima (Guest Relations Manager) na brodu.

Napojnice - MSC Cruises ne preporučuje direktno davanje napojnica članovima posade.
Pristojba za barske usluge - Pristojba od 15% za barske usluge automatski se dodaje svim plaćanjima.

Napojnice - ostali brodari

Međunarodni je običaj na kraju putovanja ostaviti napojnicu osoblju. Na taj način iskazujete zahvalnost za dobru (odličnu) uslugu. Taj se iznos automatski dodaje putnikovu računu i ne može se promijeniti. Ovisno o brodaru, napojnica iznosi od 4,5 do 12 eura po danu i putniku. Kod nekih brodskih kompanija napojnice su uključene u cijenu krstarenja (Royal Caribbean, Celebrity Cruises).

Restorani

Jelovnik je sastavljen od jela međunarodne kuhinje. Svaki putnik ima rezervaciju stola za večeru. Postoje dvije smjene: ranija i kasnija. Vrijeme obroka može se odabrati prilikom rezervacije krstarenja, a potvrda ovisi o raspoloživosti mjesta (konačna informacija na brodu). Za eventualne promjene stola i redoslijeda sjedenja potrebno se javiti šefu restorana (maître).

Zabava za djecu

Od jutra do večeri postoji animacija za djecu, dopuštajući vam da bezbrižno uživate u putovanju. Klubovi su podijeljeni prema dobi djece (više informacija u dnevnim informacijama na brodu). Za djecu mlađu od 3 godine nije previđena animacija. Za vrijeme niske sezone usluga je ograničena, a raspored je objavljen na brodu.

Unošenje jela i pića na brod

Unošenje bilo kakve vrste jela ili pića na brod strogo je zabranjeno.

Električni napon

Na većini brodova europskih kompanija napon je 220 V. Za sve ostale svakako treba provjeriti.

Medicinske usluge

Na svakom brodu na raspolaganju vam stoji medicinsko osoblje – liječnik i medicinska sestra. Tražene usluge plaća putnik prema unaprijed utvrđenom cjeniku. Lijekovi protiv morske bolesti su dostupni, a mogu se podignuti na recepciji ili u ambulanti.

Trgovine na brodu

U brodskim trgovinama možete naći sve što bi vam moglo zatrebati na krstarenju: odjeća, parfemi, kozmetika, suveniri, satovi i fotografska oprema. Izbor robe ovisi o brodaru. Trgovine su otvorene tijekom plovidbe.

Ležaljke

Ležaljke se nalaze na vanjskim palubama i besplatne su. Kraj bazena ili u kabini (ovisno o brodaru) imate na raspolaganju i ručnike koji su također besplatni.

Temperatura u kabini

Temperaturu u kabini možete sami podešavati na termostatu. Ako naiđete na poteškoće obratite se stjuartu koji vodi brigu o vašoj kabini.

Informacije/Recepcija

Nalazi se u središnjem holu i otvorena je 24 sata.

Fotograf

Brodski fotograf prisutan je na brodu u svim važnijim trenucima i na izletima. Niste obvezni kupovati fotografije. Sve ih možete razgledati u foto galeriji i od njih izabrati najdraže (cijena cca. 15 €). Postoje i video zapisi krstarenja. Ako želite, i Vi možete na trenutak biti glavni glumac u jednom malom filmu - jedinstvenoj uspomeni s vašeg putovanja. Na raspolaganju vam je i razvijanje fotografija, uz plaćanje.

Izleti

Izleti nisu obvezni i posebno se plaćaju. Redoslijed posjeta predviđenim lokalitetima može biti izmijenjen bez prethodne najave. U slučaju da se ne popuni minimalan broj putnika predviđen za pojedini izlet, isti može biti otkazan od strane brodske kompanije. U tom slučaju, uplaćeni novac vraća se putniku. Točna cijena izleta bit će objavljena na brodu ili ćete ju dobiti na posebnom formularu u ukrcajnoj luci. U cijenu su uključeni prijevoz, vodič na jednom od stranih jezika koji je trenutno na raspolaganju, kao i aktivnosti koje su opisane u izletu. U nekim lukama osim organiziranih izleta postoje i posebni transferi u centre gradova.

Ako idete u vlastitoj organizaciji u razgled odredišta u kojima brod pristaje, molimo da se na vrijeme vratite na brod (minimalno 45 minuta prije isplovljavanja). Brodar ne preuzima odgovornost za vaš prekasni povratak na brod i troškove snosite sami.

Pušenje

Na brodu je zabranjeno pušenje, osim u za to predviđenim prostorijama (npr. cigar bar) koje su posebno označene.

Zdravlje i ljepota

Možete uživati u opuštajućim masažama, baviti se aerobikom, učiti plesati, joggirati, plivati... Ponuda sadržaja ovisi o brodskoj kompaniji, a informacije o cijenama dobit ćete u kabini ili ih potražite na šalteru informacija na bodu.

Usluge praonice, glačanja i kemijskog čišćenja

Ove usluge dostupne su uz objavljene cijene u svakoj kabini.

Sef

U svakoj kabini postoji sef. Veće vrijednosti preporučujemo ostaviti u brodskom sefu - pitati na recepciji broda.

Garaža

Za putnike koji putuju vlastitim prijevozom predviđena je usluga čuvanog parkinga u skoro svim polaznim lukama i aerodromima. Detaljne informacije možete dobiti prilikom rezervacije krstarenja na prodajnom mjestu. Ova usluga naplaćuje se 8-10 €/dnevno, a za neke luke potreba je i rezervacija.

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter i dobivajte na e-mail najnovije ponude.